God jul og godt nyttår!

//Merry christmas and happy new years

Da har jeg opplevd min første amerikanske jul dere! Min første jul noen gang faktisk! Og det var helt hærlig! Men la meg starte helt fra første juleferie dagen min: //And now I finally experienced my first christmas guys! Actually, it was my first christmas ever! And it was wounderful! But let me start from day one of christmas break! :

Fredag hadde jeg økonomi examen og fullførte faget med en C, det er bra nokk det syntes jeg! Så etter at jeg kom hjem, kom Alicia og plukket meg opp før vi dro og hentet Liv. Vi dro for å spise på Panda Express, der vi møtte vertsfamilien min! Sammentreff eller? Etter at vi hadde spist maten vår, dro vi til Targets og Marshalls hvor jeg fikk kjøpt et par julegaver og vi hadde det kjempe kjekt med å gå rundt og sjekke ut litt forskjellige, morsomme ting! //Friday, I had my econ exams and i finished the class with a C, wich is good enough for me,, econ is not a class I enjoyed! So after I came home from school, Alicia came to pick me up and then we went to pick Liv up. We went to eat at Panda Express, where we ran into my family! Coincidence or what? After we had eaten, we went over to Targets and Marshalls where I got to buy some more christmas gifts, and we had a blast walking around and looking at different stuff ! 

Dagen etter bar det til Kansas City med familien, så da var det tidlig opp og gjøre seg klar for så og sovne i bilen på vei over dit! Da vi var fremme dro vi på et gigantisk senter, som helt ærlig var ganske likt det vi har her, bare enda større! Jeg kjøpte en siste julegave til Nana og Papa og en leppestift og det var vel alt. Jeg fikk også ett par KANON fine Lauren Conrad hæler av vertsforeldrene som jeg ABSOULUT ELSKER! Michaela fikk også badet litt i badebasenget på hotellet før vi endelig la oss ned til sengs. //The next day, we got up early and got to the car and drove on our way to Kansas City! I feel asleep on the way over there! When we got to Kansas City, we went to a gigantic mall. I bought the last christmas gift that was for my nana and papa and a lipstick for myself, and that was it!  My parents also bought me the amazing LC heels that I absolutely loved! When we got to the hotel that evening, Michaela went to the pool, before we finally went to sleep! 

Dagen etter sto vi opp og tok på oss lag på lag med klær før vi dro videre til fotball kampen. Vi skulle gå og se Kansas City Cheafs spille og selv om det var bikkjekaldt var det også utrolig kjekt!! De startet kampen med fyrverkeri og Grinchen som ble jagd av maskoten til The Cheafs som er en ulv, og han var jo selvfølgelig utkledd som julenisse! Desverre tapte vi kampen, men det var absoulut verdt det og nå kan jeg jo si at jeg har vært på en ekte NFL kamp! //The next day we woke up, had some breakfast and put on layers of, layers of clothes. We were going to the Kansas City Cheafs game, and even though it was freezing, it was also a lot of fun!! They started the game with fireworks and the Grinch being chased by the Cheafs mascot dressed as santaclause! Unfortunelt, Kansas City Cheafs lost the game, but it was absolutely worth going anywat, and besides, now I can say I have been to a real NFL game! 

Så på mandag var det Christmas Eve og vi skulle i kirken, alle kledde seg i sine fineste klær og vi dro til kirken sammen. Det var så utrolig kaldt, men vi overlevde hvertfall! Seremonien var veldig koselig og morsom, hvor presten blandt annet startet å snakke om U2! Haha, så når vi kom hjem rundt midnatt tok vi litt julebilder før vi gikk videre til sengs! //So on monday, it was finally Christmas Eve and we were going to church. Everyone dressed up in their nicest clothes and we went to church. It was really cold , but it was still fun! It was both funny, nice, and interesting to listen to what they had to say, and I liked it, haha they even talked about U2! So, we came home around midnight, we took some christmas pictures before we went off to bed! 

Neste morgen kom værtssøster inn klokken 7.30 for å vekke meg med at «julenissen har vært her!!» Så vi dro ned, åpnet jule stockingen og presangene! Jeg er så takknemlig og glad for presangene! Både vertsfamilien min og mamma og pappa hjemme kjenner meg alt for godt og fikk en hel haug med fantastiske ting til meg! Tusen, tusen takk alle sammen! //The next morning, my hostsister woke me up at 7.30, yelling «santa has been here!!» So we went downstairs, and opened our stockings and presents! I am so gratefull and happy for all the presents! Both my hostfamily and my mom and dad in Norway know me way to well and got me so much lovely stuff! Thank you, thank you so much!! 

Så dro vi til besteforeldrene, hvor det var mer gaver, og igjen, de kjenner meg alt for godt for jeg fikk helt fantastiske gaver der også! Jeg håper virkelig alle likte gavene jeg ga til de også! Så var det god middag på tur, og vi spiste oss alle sammen gode og mette før vi alle hjalp til med oppvask og å rydde opp! //After that we went to nana and papas house! I really do hope everyone liked, and enjoyed the gifts I got them. So, after opening presents and cleaning up, we made dinner and ate ourselfs stuffed with delicious food. After dinner we all helped clean up.

Alt i alt var dette en super jul og jeg kan ikke takke familien min nokk for å inkludere meg og vise meg sine tradisjoner! Denne familien er mer en noe jeg kunne håpet for! //All in all, it was a great christmas, and I can´t thank the family enough for including me and showing me their holiday traditions! This family is more then I could ever hope for! 

I går var det ut på senteret med vennene mine. Jeg fikk meg et par nye svarte dongeri bukser og ellers var det bare koselig å se alle sammen og bare ha det kjekt ! //Yesteday I went to the mall with some friends. I got a new pair of black jeans, and other then that, it was fun to just see everyone after christmas! 

I dag startet jeg dagen med å skype med mine to beste venner i Norge, Kristine og Kamilla, og akkurat i det jeg skypet med de, ringte det på døren.. Utenfor døren sto en pakke fra dem! Timing eller? Haha, jeg åpnet pakken og etter å lese kortet og se dem på skype klarte jeg rett og slett ikke holde tårene tilbake! Jeg har ikke mye hjemlengsel og har ikke gråtet siden jeg kom hit, men herregud som jeg savner å ha mine to nærmeste venner i nærheten av meg og være med dem og kunne gå turer på kveldene eller ha filmkvelder med masse norsk sjokolade! Jeg savner virkelig alle vennene mine i Norge! Og selv om jeg gruer meg til å dra fra USA og dra fra alle her, skal det virkelig bli godt å gi alle vennene mine en stor klem! Bedre venner kunne jeg ikke håpet på og få! //Today I started my day by skyping with my two best friends from Norway, Kristine and Kamilla. And just as we were skyping, the doorbell rang.. and guess what was waiting for me outside? A package from my bestfriends! Good timing huh? Haha,I opened the present and after reading the card I couldnt help to hold the tears back. I don´t have homesicknes, and I havent cried at all since I came here, but I miss my friends and being able to hang out and call them whenever, talk and just be close georgaphicaly. I miss our movienights with a bunch of norwegian milk chocolate ! And even though I am NOT excited to go home, and leave everyone I love here, its gonna be good to see everyone again and give them a big hug! 

Så nå sitter jeg på rommet mitt ved siden av søsteren min, hver på sin pc, på facebook og bare slapper av etter at vi tok oss en tur til Wendy´s for lunsj! //So now I am sitting in my room, next to my sister, each on our own computer, on facebook, and just chilling after we walked over to wendys for lunch! 

Legg igjen en kommentar //Leave a comment ❤

Ajla

2 thoughts on “God jul og godt nyttår!

  1. Godt nytt år, kjære! ❤
    Håper du har hatt en fantastisk jul, virker ihvertfall sånn.
    Må bare få sagt at juletreet var døds fint.

Hva sier du ? :)

