December 1th!

Det er så uvirkelig at desember allerede har kommet ! Jeg har sagt det så mange ganger, men herregud som tiden flyr avsted! I går var allerede 1. desember! Føste dagen i advent! Første dagen i siste måneden i 2012! Men også bursdagen til bestevenninnen min Inga Kristine! Så da må det jo komme en liten bursdagshilsen(igjen) til henne! Gratulerer med dagen Inga! (også gratulerer med dagen til sjønne Beate (vi må treffes en dag snart!) og til Carlos!) //It is so surreal that december is here already! I have said it so many times before, but time flies by way to fast! Yesterday was December 1th! The first day of «advent». The first day of the last month in 2012! But it was also my bestfriend, Inga Kristine´s, birthday! SO here is a tiny bithday congratulation (again) to her! Happy birthday Inga! (also happy birthday to sweet Beate (we have to meet up one day soon!) and to Carlos!) 

Så, i går var det altså en strålende fin og varm dag! Første desember og det er varmt ute, pfss, det hadde aldri skjedd i Norge! Uansett, jeg sto opp klokken 8 i går for å gjøre meg klar og dra ned til mainstreet Broken Arrow og se juleparaden! Det var kjempe fint og utrolig kjekt! Jeg kan nesten vedde på at hele Broken Arrows befolkning var der nede og så på paraden hvor de blandt annet hadde innspill med band, dansing, synging, sportsbiler, vintage biler, flåter og mye mer! Og dere som kjenner meg godt vet hvor mye jeg elsker classic vintage biler, så dere kan banne på at jeg fikk en god del bilder av de! // Yesterday was such a pretty and warm day! December 1th and it is HOT outside, pfss, that would never have happened back in Norway! Anyway, I woke up at 8 o´clock yesterday, to get ready and then we went down to Mainstreet Broken Arrow to watch the Christmas parade. It was beautiful and extremely fun! I would bet that the entire population of Broken Arrow was down there to watch the parade. They had band´s playing, dancers and cheerleaders, children singing, sportscars, vintage cars, floats and much more! And you who know me well, know I have an obsession with classic, vintage cars, so you can bet that I have a lot of pictures of those! 

IMG_6410IMG_6378IMG_6450IMG_6414IMG_6401IMG_6443IMG_6627IMG_6564IMG_6501IMG_6600IMG_6665IMG_6574IMG_6543IMG_6646IMG_6690IMG_6705IMG_6719IMG_6746IMG_6750IMG_6759IMG_6806IMG_6788IMG_6836IMG_6847IMG_6864IMG_6905IMG_6926IMG_6916IMG_6946IMG_6962IMG_6929IMG_6968IMG_6399

Etter paraden dro jeg hjem mens vertssøster dro over  til besteforeldrene for å øve på piano. Jeg fikk tid til å skype litt med mormor i Norge og farmor i Kosovo , så det var jo kjempe koselig! // I went home after the parade, while my hostsister went to the grandparents house to practise piano. I got time to skype a bit with my grandma (mom´s mom) in Norway and my grandma (dad´s mom) in Kosovo, so that was really nice.

Rundt 4 tiden den kvelden satte vi oss i bilen på vei til OSU (Oklahoma State University) der vi skulle se East Central high school spille i state championship finalen på OSU sin fotballbane! Det var utrolig kjekt og vi var i ledelsen den første halvdelen av kampen, men desverre gikk det rett vest etter det og vi endte opp med å tape kampen. Dette var min siste high school football kamp, så det er jo egentlig litt trist, nå når jeg faktisk liker amerikansk fotball! Men sånn er det nå, basketball sesongen har jo startet så får kanskje vurdere å dra på de kampene? // We got into the car around 4 o´clock that evening, and drove towards OSU (Oklahoma State University), where we were gonna watch East Central High School play in the state championship finally on the OSU field! It was really a lot of fun and we were in the lead all up untill half-time, but it unfortunetlly didn´t go all that well on the next half of the game and EC ended up loosing. This was my last high school football game, which was kinda sad, since I really do enjoy watching American football! But that is just the way it is, basketball season has started though, maybe I should get some friends to start going with me to those games? 

IMG_7047IMG_7068IMG_7029IMG_7045IMG_7026IMG_7060IMG_7035IMG_7042IMG_7003IMG_6981IMG_7008IMG_6995IMG_6989

OSU var forresten kjempe fin og jeg gleder meg til vi får tid til å dra ned dit i dagtid så jeg kan se litt mer og kanskje ta litt mer bilder også! Det er noe med amerikanske collager som er veldig fristende! De er så store, fine og det virker jo drit kjekt å gå på et slikt collage! Uansett, nå er det søndag og i morgen er starten på en ny uke! Jeg gleder meg faktisk! Dette skal bli en bra uke ! // OSU was really pretty and I am looking forward to when we have time to go down there again during daytime so that I can see better and maybe get some pictures! There is something about american collages that is really tempting! They are so big, pretty and it seems like a heck of a lot of fun going to a real american collage! Anyway, its sunday today and tomorrow is the start of a new week! I am actually kinda excited! I think this is gonna be a good week ! 

-Ajla R

5 thoughts on “December 1th!

  1. Kjempemasse gøye bilder! Alt sammen ser utrolig kjekt ut! 😀 Den paraden var jo kjempe stilig, og kan tenke meg at du var litt i himmelen med alle de vintage bilene…

Hva sier du ? :)

