It´s time to experience

 

Okmulgee football kamp med vertsen og Liv . Vi hadde det kjempe kjekt og selvom vi tapte var alle i kjempe godt humør! Litt kaldt var det uansett skal jeg si! 

Meg og Liv

Gooo Bulldogs!

Monika og venninnen hennes (coatches wives!)

 

During fallbreak, på lørdag dro jeg og vertsfamilien til Cherokee national Museum. Det var dritfint der og masse og se og oppleve! Jeg setter veldig stor pris på at vertsfamilien min tok meg der, og det var definitivt et minne for livet og en god opplevelse! 

Vi fikk gå inn i replika husene og landsbyene, og se hvordan Cherokee indianerne levde. Det var så nydelig der ute!

Dette var guiden vår ! Han gikk rundt med oss og fortalte oss om livet i Cherokee landsbyene og hvordan de levde livene sine! Her var det kvinnene som hadde kontroll, eide husene og ledet alt som foregikk.. Om mannen en dag ikke gjorde jobben sin, kunne han komme hjem til at alt var hevet ut av huset sitt, og det var det. Han måtte da pakke opp og dra, uten diskusjon ! Girl power! 

Her er da en litt mer moderne Cherokee landsby.

Michaela ved landsby brønnen

Dette var da barneskolen barna ville gå på. De ville lære både engelsk og deres eget språk

Monika storkoser seg ved skolebenken!

Etter at vi var ferdig på Cherokee museument, dro vi til NSU´s (northern state university) homefield og så på kampen ! Det var så kjekt å se en ekte collage footballkamp! Og det ble jo da mye bedre da vi også vant ! Wohoo! Ellers så har jeg gjort litt av hvert! I går var jeg med Kayla på senteret og fant et halloween kostyme! Så skulle vi dro til the Hexhouse som da er et skrekkhus, men fordi ventetiden var 2 timer bestemte vi oss for å droppe det så vi heller dro og så Sinister.. og for å si det på denne måten, aldri i livet om jeg drar og ser enda en skrekkfilm på kino igjen !! Det var en once in a lifetime event !

I dag dro vi til nana og papa´s kirke på «høst fest». Det var utrolig kjekt, vi hadde masse god mat å spise, aktiviteter å gjøre og masse hyggelige folk og snakke med! Fotografen som tok bilder av festivalen sa han ville ta seniorbildene mine GRATIS ! Så neste onsdag blir det altså senior picture photoshoot for meg ! Jeg og verts besteforeldrene skal møte opp med fotografen, dra down-town Tulsa og til en park og masse andre plasser og ta bilder så det blir kjekt !

Denne uken er forresten HOMECOMING! Så følg med på bloggen og husk å kommentere så skal jeg legge ut ett innlegg hver dag(!)

Mandag – Crayon up (over matching med at du bare har på deg favoritt fargen din fra topp til tå)

Tirsdag – Geek up, jobbe på homecoming flåten vår i deca OG Mr BA (Padgent for gutter, så dette skal bli morsomt)

Onsdag – Halloween, Jobbe på homecoming flåten til DECA og trick n´treat med versen

Torsdag – Okie up (cowboy boots, cowboy hats and platted shirts), homecoming parade (jeg skal være på flåten !) og homecoming dance (glow in the dark)

Fredag – Tiger up (ha på deg gull og svart) også er det homecoming game! Jeg ble forresten nominert til homecoming court av minst 2 klasser som jeg vet om! Jeg ble ikke med , men er likevel veldig stas !!

That´s all folks ! Legg igjen en kommentar så lover jeg å være en flink blogger !

-Ajla R

 

4 thoughts on “It´s time to experience

    • desverre var det ikke mange som kledde seg ut i dag siden det bare var crayon day, menmen.. nei dansen vår er ikke formal, men vi kler oss i hvite tskjorter og har bodypaint all over, siden det er en «black ligjt/glow in the dark» dance, så ingen kjole nei 😦

Hva sier du ? :)

