Tulsa State Fair

Fredag var jeg, vertsmor og Michaela på fotballkamp hvor Michaela danset med the Tigettes (dansegruppe fra skolen min), og jeg må bare skryte over at hun var KJEMPE FLINK!! Så video kommer i løpet av uken.

Lørdag kom Liv over rundt 1 tiden og vi dekorerte huset vårt med Halloween dekor (bilder kommer også i løpet av uken). Det som står igjen nå er å finne et kostyme og å skjære ut gresskar. Jeg og Dani snakket om å koordinere med kostymene, kanskje med Liv også idag, men vi aner ikke hva vi skal gjøre enda.. har du noen tips er det bare å komme med de!

Uansett,, etter at vi hadde dekorert huset dro jeg Liv, Michaela, Monika og Mike endelig til Tulsa State Fair! Først av alt må jeg si at alt var DYRT! Med andre ord.. alt hadde Norske priser! Jeg og vertsfar planla å ta denne ene karusellen som så dritkjek ut! Scyscraper het den, og gikk ut på at du sitter i et sete og blir kjørt rundt som et pariserhjul bare 100 ganger raskere i tillegg til at setet ditt spinner rundt og rundt.. Kunn 2 kan kjøre per tur, og det så SYKT skummelt og utrygt ut men veldig kjekt.. så vi dro bort til luken for å se hvor mye det kostet.. $25! per person?! Eh nei…

Men vi prøvde nå en haug med andre ting! Den siste turen vi tokk var meg, Liv og vertsfar og vi gikk vell litt for fort fordi stakkars svensken ble litt veldig kvalm (SORRY!!)..

Vi gikk rundt i bodene, så på dyr, spiste og tok karuseller! Jeg prøvde Funnel Cake for første gang og gjett om det var godt da!! NAM! Vi fikk også klappe på dyrene, hvor vi blandt annet fikk hilst på verdens rareste Lama (så søt!), kenguruer, Bambi (som elsket å spise på vesken min) og dådyr mammaen, sauer, griseunger, geiter og mye, mye mer!

Jeg kjøpte også to dritkule Marilyn Monroe bilde som jeg har hengt opp på rommet mitt og jeg kjøpte negledekor.

Nå er det mandag og jeg er komt hjem fra skolen og skal gjøre litt lekser.. Wohoo..
Når vertsmor og vertssøster kommer hjem skal vi på treningsstudio (yes, jeg har faktisk joinet et treningsstudio!) for så å gjøre mer lekser, spise middag og om jeg har tid, sette meg ned og se på Switched at Birth før jeg leser litt økonomi og kryper til sengs! Skoledagen har vært relativt bra men ganske lang.. Eneste jeg vet er at om det ikke hadde vært for yearbook så vet jeg ikke hvordan jeg hadde overlevd de lange dagene! Det er så stress å ha 1 timers fag og løpe frem og tilbake mellom 14 bygninger på 5 min!

Ellers har været her vært bikkje kaldt! Altså relativt likt som i Norge! Ikke kjekt! Heldigvis begynner det å bli varmt igjen og mot slutten av uken skal vi ha 80F som er 26C ! DEILIG!

Det var vel alt for i dag dere, håper alt er bra hjemme i Norge også! God høstferie til alle dere der hjemme! Min ferie starter ikke før neste uke og jeg får bare fri 3 dager fra skolen.. anse dere selv som HELDIGE! Og til min kjære kusine Dzenita, kos deg i London! ❤

-Ajla R.

2 thoughts on “Tulsa State Fair

  1. Det er så bra at du koser deg i USA, Ajla! 😀 Dette hørtes jo bare kjempekjekt og koselig ut! 🙂 Men et spørsmål: Er det noe de ikke friterer der borte eller? Haha 😛

Hva sier du ? :)

