First day in high school

Første dag på High School var mildt sagt overvelmende! Første time, Algebra 2 AP var kjempe klein fordi alle kjente hverandre og snakket sammen mens jeg bare satt der og følte meg som tidenes største loner!

I begynnelsen av andre time, som da var Business Management, følte jeg meg ganske aleine der også. Alle kjente hverandre og jeg ble liksom bare sittende der. De siste 20 minuttene av timen begynte jeg å snakke med en fyr som vistnokk også drev med Yearbook, men ikke var i den klassen jeg var i. Så han var ganske hyggelig og når det ringte ut introduserte han meg til en jente som satt helt fremme, så da henger jeg vel med de i morgen ? haha. De var hvertfall kjempe greie og fulgte meg til Yearbook – class for jeg hadde null peiling på hvor det var.
Jeg må også bare si at vi har tidenes kuleste Business Management lærer !

3 time var mye bedre! Jeg hadde time sammen med >Liv< som er en svensk utvekslingsstudent. Vi satt på ett rundt bord så folk la vel merke til dialekten vår og etter 5 min. snakket vi alle sammen. Yearbook- folka er dritkoselige !
Den negative siden med yearbook er at det ikke er så lett som jeg trodde! Vi må ta en hel haug med bilder (og da helst speilrefleks som vi må bære på OVER ALT!), vi må intervjue forskjellige studenter, dokumentere sportseventer og forskjellige skoleklubber.. vi må designe hver enste side av den 400 sider tjukke årboken OG vi må reklamere og selge årboken. Salget startet altså IDAG!

Jeg glemte nå også å nevne at vi i Business Management også styrer «the Cage», som er en klesbutikk inni skolen hvor en kan få kjøpt Tigers gensre, joggebukser, t-skjorter, bamser og bannere.

4th period hadde jeg med Crystal (fra Taiwan) og Lauren som jeg også har Yearbook med. Denne klassen er forresten US History. Klassen var i grunn ganske chill, jeg har ikke snakket med så mange utenom Crystal og Lauren her, så får ta det som det kommer.
4th period forresten delt inn i 2 deler.. først har vi time i 30 min, så har vi lunsj i 30. min så har vi time igjen i 30 min!
LUNSJ: Hvor skal jeg starte? Kantinen er akkurat slik du ser på film! De runde bordene med alle vennegjengene som sitter på sine bord. Her møtte jeg også Riley, som er en kjempe sjønn jente jeg snakket med en del før utvekslingen. Det var veldig koselig å endelig få møte henne og snakke med henne for en stund!
Køene til maten var evig lange! Jeg var i den korteste køen som var chicken nuggets.. jeg var sulten og ville ha mat raskt, men gjett hva? Køen tok søren meg en halv time! Altså når jeg fikk maten min var lunsj over! Er det mulig? Jeg hev i meg ett par nuggets, en bit av salaten og litt fries før resten måtte i bosset! Sulten? Åh ja! Men det gikk fint og jeg kom meg gjennom dagen.

5th hour var English 12 og jeg snakket ikke mye med folkene her. De som satt rundt meg var kjempe greie og imøtekommende, men jeg skjønte ikke alltid hva de sa og de hadde ganske tørr humor så vi får vel se om jeg heller sitter med jentene som satt på skrå for meg. Snakket med de litt og de virket veldig grei ! Problemet var at alle i klassen kjente hverandre og jeg egentlig bare ble sittende der.

Så kommer det vanskelige faget jeg har! Micro/Macro Economics AP! Herregud dette er ett stressende fag! Til mandag har vi lekse i å lese 50 sider. Kødder du med meg ? Vi har jo nettopp begynt! Her ble jeg kjent med 2 andre jenter som var utrolig greie! Hun ene hadde slekt fra Norge så det var jo tidi! Læreren virket grei, men veldig seriøs og streng så vi får vel se om en stund om jeg trives eller ikke!
Selvfølgelig akkurat når jeg hadde funnet meg 2 stykker å være med, kom læreren inn og plasserte oss etter slik han ville vi skulle sitte. Jeg ble plassert i et hjørne hvor alle rundt meg hadde noen å snakke med! Hallo? gidd det !
Og alle dere som kjenner meg vet vel hvor dårlig jeg er med fjes og navn! En fyr kom bort til meg i timen og bare, «hei, jeg satt med deg i lunsj!», og jeg bare stirrer på han, og jeg aner ikke hva som fikk meg til å reagere på denne måten, men jeg syntes så synn på fyren når jeg svarte «jeg husker ikke deg!» og selvfølgelig startet timen og jeg kunne ikke forklare at jeg ikke mente det frekt så joda, flott førsteinntrykk jeg klarte å gi!

Men alt i alt overlevde jeg dagen med litt kommentarer om hvor kul dialekten min er (ehh, NEI!) og hvor jeg var fra og hvorfor jeg kom til Oklahoma ! Ingen dumme spørsmål i dag altså !

 

Algebra class – før alle elevene kom inn, haha jeg var først! 

Forresten har vertsfar bursdag i dag, så Happy Birthday Mike!
Vi var ute og spiste når en servitør kom bort til meg og spurte: Hvor er du fra?
Haha, hun merket det vel på meg når jeg snakket og hun mente det godt fordi onkelen hennes hadde også tidligere tatt imot utvekslingsstudenter!

-Ajla R.

7 thoughts on “First day in high school

  1. Det virker bra dette her 🙂 Du har i alle fall snakket med en del folk 😀 men neste gang kanskje ikke si jeg husker ikke deg om folk sier hei til deg 😛 ! men ja trodde ikke yearbook skulle være så vanskelig ! men det virker som det er det alikevel. Tipper du får et flott år 😀

  2. Ajla jenten ❤ off, tøff første skoledag… Håper på at det blir bedre, som det helt sikkert vil bli 😉 har du fått øye på noen kjekkaser? Hehe
    Hilse til vertsfaren din og si gratulerer på overskudd! Glad i deg og lykke til ❤

    • Hehe ja er blitt bedre allerede nå så jeg klager ikke ! 😀 haha nei det er liksom amerikanere så kan vel ikke forvente så mye? hahaha nei nå er jeg frekk.. alle er kjempe greie da! 😀 det skal jeg gjøre søta :* ❤ glad i deg og og taaaakk ❤

  3. Høres egentlig ut som skoledagen gikk fint jeg, til å være den første 😀 Synes det er helt uvirkelig at du faktsik går på en sånn stor skole som man ser få film, haha!! Virker sykt spennende ❤

Hva sier du ? :)

