Home Sweet Oklahoma

Nå har jeg vært hos vertsfamilien min i 4 dager, og jeg trives veldig godt. Som dere sikkert har fått med dere bor vi i et suburb område som heter Broken Arrow, like utenfor Oklahomas nest største by, Tulsa. Her er været VARMT og deilig. Nabolaget er kjempe fint og terrenget er flatt så langt øye kan se! Det er ganske tørt her i år, gresset og blomstene har død ut og for 2 dager siden regnet det i omtrent 5 minutter.
Jeg kan vel starte med å fortelle hvordan turen fra NY gikk!
Jeg og >Lise< stod opp i 2-3 tiden, gjorde oss klar og gikk ned til Lobbyen. Der fikk vi beskjed om at vi måtte ta NESTE buss til flyplassen fordi det ikke var plass for oss i den vi egentlig skulle ta! Flott det! Vi kunne ha sovet en halvtime ekstra vi da!
Men nei, skal ikke klage. Vi kom oss til flyplassen og klarte og sjekke inn bagasjen og alt før vi fant ut at vi var på feil terminal! Så vi tok toget til neste terminal (ja, du må ta tog!) og gikk gjennom sikkerhetskontrollen.

Der ble vi sittende og ventet på at flyet skulle ta av, og selvfølgelig var flyet forsinket. Vi gikk altså ombord på flyet klokken 8.45, da flyet egentlig skulle vært avgårde klokken 8.
Så vi fant plassene våres og satte oss ned og ventet.. og ventet… og ventet…

Vi satt inne i flyet i 3 timer før det endelig begynte å kjøre! Grunnen? Det var en storm i Baltimore så vi måtte vente. Lise rakk desverre ikke flyet sitt, og jeg rakk mitt akkurat på sekundet! Det viste seg at jeg var ved feil terminal der også så jeg måtte sjekke inn på nytt!

Flyet fra Baltimore gikk videre til Chicago og her gikk alt fint, jeg kom meg til riktig gate, fikk spist litt, og kjøpt meg en Starbucks frappe. Selvfølgelig var flyet fra Chicago til Tulsa også en times tid forsinket! Jeg ble selvfølgelig kjempe stresset fordi jeg viste at vertsfamilien kom til å vente på meg, og var redd for at de kom til å tro jeg ikke kom den dagen, eller hadde gått meg vill eller noe.

Da jeg endelig var fremme i Tulsa stod vertsfamilien klar med ett blått «welcome» skilt ! Vi gikk og hentet bagasjen for så å fortsette videre til vertssøster, Michaelas Cheer trening. Etter cheer gikk vi og bestillte take-out og gikk hjem og spiste. Jeg var dau trøtt så jeg gikk og la meg i 11.

Neste dagen gikk vi til en resturang og jeg bestilte en saftig, god hamburger (YUM). Vi var også å besøkte en gigantisk kjøpesenter. Dagen etter gikk vi på en del «cowboy» butikker fordi vertsmor skulle bytte noen greier. Jeg fant meg noen kjempe søte cowboyboots, men de var $230, så kanskje jeg venter litt med de?
Vertsmor lagde en kjempe god middag av kylling, ris og stuffing (LOVE IT). Nei dønn, det var kjempe godt ! Og selvfølgelig så vi på OL avsluttningen.
I går hadde vi Sesar salat og så på My Sister´s Keeper. Michaela var også på Ju Juitzu trening og jeg møtte opp med Abby, en utvekslingsstudent fra New Zealand, og hennes vertssøsken. De var alle utrolig greie !
I dag var jeg på BAHS (skolen min) og snakket med rådgiveren om fag og slikt. Akkurat nå er jeg skrevet opp som Junior, men det vil MEST SANNSYNLIG endres til SENIOR! Wohoo! Jeg kan ikke ha noen sporter på skolen, fordi alle klassene jeg har er NØDVENDIGE! Eller kanskje ikke Yearbook, men jeg hadde lyst på den, så hvorfor ikke !  Jeg får heller joine et fitness senter i nærheten !

Her er altså fagene jeg skal ta:

  • Algebra II Pre-AP
  • Accounting (skal mest sannsynlig bytte den til Marketing om jeg får plass i klassen)
  • Yearbook
  • US History
  • English 12 British Literature
  • Micro/Macro Economics AP

Twiggie ❤

 

Haha aww, syntes de var søte jeg ! 🙂

 

Og mitt Amerikanske soverom:

Mitt amerikanske skap !

Sorry for dårlig mobil kvalitet.

Sp; Søt hund, ikke sant ?
-Ajla R

One thought on “Home Sweet Oklahoma

Hva sier du ? :)

