New York City

Og her kommer innlegge så mange har ventet på, New York – Soft Landing Camp!
Jeg kommer nokk ikke til å skrive alt hva vi gjorde, sekund for sekund, men heller en rask oppsummering og mange bilder istedet!

Hver dag stod vi opp klokken 6 (!), spiste frokost klokken 7, og bussen til Manhatten kom og hentet oss klokken 8. Mellom 8 og 1 hadde vi sightseeing rundt om i byen. Vi så 9/11 memorial, central park, statue of liberty, brooklin bridge og ja, egentlig alle de basike «turistplassene». Etter 1 slapp de oss løs i byen hvor vi gikk på shopping og spiste på 5th avenue, Soho, Chinatown og Time Square. Alt var kjempe kjekt, og en kan si at jeg overhandlet en smule kanskje? Men det gikk nå fint for alt gikk med i flyet videre til Broken Arrow!
Jeg må også skryte over at jeg fikk kjørt den gule taxien OG undergrunnen mens jeg var i NY! Drit gøy ! Jeg ser helt for meg at jeg kunne bodd i NY uten noen problem (bare jeg blir vandt til byen først). Og folkene der ! De er SÅ hyggelige!
Jeg ble kjent med en gjeng fantastiske og greie jenter i NY og jeg ønsker dem også en hel haug masse lykke til i USA på deres utvekslingsår!

Nå sitter jeg på rommet mitt i Broken Arrow, dau trett og helt klar for å legge meg, men som jeg lovet så skal bildene fra NY komme i dag. Mine første dager i Oklahoma og dramaet på flyplassen får jeg ta imorgen. På mandag skal jeg møte Abby, en utvekslingsstudent fra New Zealand, på tirsdag skal jeg inn til skolen og ordne med fag og alt slikt og på onsdag kommer Mitzi som er områderepresentanten over for å hilse på meg og se hvordan alt går.

Forresten vil jeg bare si gratulerer med dagen til verdens beste mamma og lillebror, Samir (4 år!). Jeg er så lei for at jeg ikke får vært der i dag, jeg savner dere kjempe masse ! Likevel, ikke noe å stresse over, jeg koser meg masse her med familien og vi snakkes på Skype snart. (12. august)

Sp; Hatt en fin sommer da?

-Ajla R.

10 thoughts on “New York City

  1. Du er superheldig som har dratt i år! 🙂 Jeg har planer om å reise selv, og var litt nysgjerrig på om du har hatt stat eller regionsvalg? Håper du får ett supert år!

    • Hei, bare hyggelig med spørsmål altså ! 🙂 Jeg reiser med Explorius i Norge og ICES som er en underorganisasjon i USA (Underorg. får du ikke velge selv mener jeg på). Ja, jeg hadde statvalg der jeg hadde
      1. Arizona
      2. Nevada
      3. California
      Jeg valgte de statene fordi de var varme, men i januar kom jeg i kontakt med en familie i Oklahoma som virket veldig greie, og når de spurte om jeg ville bo hos de, sa jeg selvfølgelig ja! Jeg viste ikke så mye om Oklahoma da, men når jeg søkte opp litt fant jeg ut at Oklahoma er en av de «varme» sørstatene, masse historie her (indianere og cowboyer), hyggelige folk og nå som jeg bor her, elsker jeg meg!
      Jeg bor i et relativt stort område (nest største byen i OK), skolen har 4600 elever, det er 40 grader ute og vi har starbucks, cafe, kino og svært (!) senter i gåavstand fra suburbområdet hvor vi bor ! 🙂

      Har du søkt enda? Det er smart å være tidlig ute siden du må ta vaksiner og en hel haug med papirer som du må fylle ut! 🙂 Det har ikke så mye med hvor mye du kommer, men mer hvordan familien og vennene du får er ! Men selvfølgelig skjønner jeg jo at du gjerne ikke vil til nord hvor det er ganske likt Norge. Som vertsfar sa; if you get a family up north you might as well stay in Norway with the snow, mountains and everything ! 🙂 Masse lykke til hvertfall og bare spør om det er noe mer du lurer på 🙂

      • Tusen takk for ett supert svar! 😀 Jeg har sendt inn søknad til Explorius og har blitt tatt inn i programmet. Problemet mitt er at jeg ikke ønsker å komme til èn spesiell stat i Nord ettersom jeg kjenner så mange som har vært utvekslingselev der. Jeg driver å undersøker hvordan de fleste u-elevene har kommet til varme strøk, og det ser ut til at de fleste har tatt region/område/stat-valg. Jeg kommer nok ikke til å ta noen valg, men tenkte jeg kunne sikte til at jeg liker varmere strøk så får jeg krysse fingrene! 😀
        Håper du får ett kjempe fint år!

  2. I was a Junior, but I had the same «rights» as seniors, like going to prom etc 🙂 The students are nice, and they are interested in your accent and your country 🙂 If i can recommend, i’d recommend the Drama class. It’s so much fun and that’s where I found my best friends 🙂 And i didn’t do much in BA, Tulsa is way better 🙂

    • aww OK that´s cool ! I think I MAYBE become a senior ! Crossing fingers ! I wont have drama class because I need a bunch of classes that will make my year approved back in Norway you know? 🙂

Hva sier du ? :)

