New FREAKIN´ York!

Etter en lang flytur fra Oslo til New York kom jeg og resten av Explorius gruppen frem til flyplassen. Der gikk vi gjennom et high-teck sikkerhetssystem hvor de tok fingeravtrykk og filmen øynene våres. Og så flink som jeg er, ble jeg så forvirret at jeg til og med klarte å bable i vei på NORSK til den Amerikanske damen i luken. Haha, ja det er vel bare noe jeg klarer!
Jeg ble også kjent med en del andre norske utvekslingsstudenter, så det var jo koselig ! 3 (?) av dem skulle jo faktisk også til Oklahoma.
Etter at alle hadde passert sikkerhetskontrollen OG endelig fått bagasjen sin tok vi tog et lite stykke til hvor bussene stoppet. Da jeg satte foten min utenfor togplassen og inn i «frisk» luft, slo varmen meg hardt. Vi sto og ventet på hotellbussen i rundt en time og når vi endelig kom på var det trangt med plass.
Etter hver kom vi oss endelig til hotellet, hvor vi fikk hotellkort og jeg løp og skiftet til shorts.
I dag har vi egentlig bare brukt tiden vår på å spise og slappe av. Vi tok oss også turen bort til bassenget hvor flyene bare fløy noen meter over hotellet!
Følelsen av at jeg faktisk er i New York, i Amerika, på andre siden av jorden fra alt kjent og kjært er rart. Jeg føler mer at jeg er på en slaks liten ferie enn et helt utvekslingsår! Jeg får allerede en liten klump i magen når jeg tenker på hjem, lillebror og vennene mine.

I morgen tar vi turen opp til New York hvor vi først skal på sightseeing fra 8:00 til 13:00, og så skal vi få gå litt selv på egen shopping fra 13:00 til 18:00.

Sp; Har du vært i New York?

-Ajla

7 thoughts on “New FREAKIN´ York!

  1. Hi 🙂 I was an exchange student in Broken Arrow, OK last year, and I just found your blog through a friends blog 🙂 I hope you’re going to have an amazing year over there, the school and the teachers are amazing 🙂 What classes are you going to have? I’m from Finland and I do understand Norwegian, but I wanted to write in English 🙂

    • Hi, oh you were? That´s so cool! You went to Broken Arrow Senior High? Senior or junior? Haha I got some questions now ! 🙂 How are the students? I mean like, the school is HUGE so I am worried NOONE will even notice me being new! haha 🙂 I will pick my classes tomorrow, so I´ll wright about my classes then, do you have any tips as for what to do, see or anything like that here in BA? 🙂

Hva sier du ? :)

