Ambasaden

Jeg har vært veldig opptatt i det siste, derfor har jeg ikke hatt tid til å blogge om ambasadeturen min. Ja, jeg har sett 2 sesonger av «the Secret life of the American teenager». Neida, jeg har ikke bare gjort det, og grunnen til at jeg ikke har blogget er rett og slett fordi jeg ikke har hatt lyst.
Ja jeg har blitt veldig avhengig av The secret life of the American teenager, som er kjempe gøy. Ja, jeg elsker drama serier ! Ellers har jeg vært med venner, vært på shopping med mamma (og fått en helt ny garderobe til USA!!) . Jeg har pakket kofferten og pakket inn alle de fine gavene som jeg da har kjøpt til verstfamilien. Jeg håper virkelig de liker gavene og blir fornøyd !

Tilbake til tema, den Amerikanske Ambasaden!
Forrige torsdag stod jeg opp klokken 4 for å rekke flyet som gikk til Oslo klokken 06.30. Når jeg og Kine landet på Gardemoen gikk vi til Starbucks for å kjøpe oss en varm Mocca Cafe, for å få litt energi for dagen. Vi dro ned til togstasjonen hvor vi tokk flytoget til Lillestrøm og byttet da videre til Oslo S.
Etter at vi hadde komt frem til Oslo S, leitet vi oss frem til «national teateret», som egentlig er en undergrunn ved siden av teateret (noe jeg og Kine ikke viste!) Vi låste inn sakene våres og gikk deretter på leting etter den Amerikanse Ambasaden.
Når vi endelig fant den store bygningen med high teck security system og svart gitter, stilte vi oss i en kø som gikk veldig treigt. Hver gang noen gikk ut av ambassaden, var det noen som fikk gå inn.
Vi sto i køen i over to timer, før vi endelig fikk gå inn til «security avdelingen» hvor vi måtte tømme lommene og gå gjennom en slik metalldetektor som de har på flyplasser.
Etter security sjekken fikk vi gå inn i selve bygningen hvor enda en kø ventet. Jeg og Kine var inne i selve Ambasaden i over en time. Først ventet vi i køen til skranke #1 hvor vi betalte, leverte passet og ga fra oss papirene. Vi fikk så ett nummer, og kunne sitte oss ned til de viste nummeret vårt på den lille skjermen over skranke #2. Her måtte jeg signere på noen papirer (jeg hadde glemt det), og ta fingeravtrykk. Skranken var veldig høyt oppe, så det var litt stress, selv for meg, å få tatt fingeravtrykk av tomlene.
Når vi var ferdig i skrange #2 fikk vi sitte oss ned igjen og ventet på å bli ropt opp til skrange #3. Når mitt navn endelig var ropt opp, var Kine allerede ferdig. Jeg gikk bort til #3 hvor en kjempe hyggelig amerikansk dame skulle intervjue meg. Hun var veldig smilende og grei og spurte om jeg gledet meg, om jeg fikk noen søsken på min alder og at hun var kjempe glad på mine vegene. Hun spurte ikke de typiske «er du terrorist» spørsmålene, men snarere tvert imot. Det eneste seriøse spørsmålet hun spurte var om jeg noen gang hadde vært involvert med politiet, men til og med det gjorde hun på en hyggelig måte, og fikk det til å føles som om hun viste at jeg ikke hadde vært det. Hun ønsket meg lykke til og sa jeg måtte kose meg masse, og så var intervjuet ferdig!

Jeg og Kine gikk deretter og spiste på Hard Rock Cafe. Jeg bestilte HRC Cheesburgeren, NAAAM! Etter at vi var mett, gikk vi nedover Karl Johan, og etter det gikk vi til Opera huset og satte oss ned på taket for å slappe av. Det var kjempe varmt ute, så det var deilig å ta litt nytte av solen mens den var der.
Til nå var vi begge veldig slitne og trøtte, så vi dro ned til Oslo S for å se når bussen til Lillestøm kjørte. Vi endte opp med å se litt på hva de hadde inne på senteret ved togstasjonen og fant en utrolig awesome fleece jakke med «norgesflagg motiv» på. Jeg må se om jeg kan klare å få tak i den her i Bergen for den var sykt tøff !

Vi tok bussen/toget tilbake til Gardemoen klokken 4, men var ikke fremme før klokken 5. Flyet kjørte ikke før om 2 timer, så vi kjøpte oss enda en Starbucks. Jeg måtte prøve Mocca Frappuchinoen som >Sebastian< har mast så lenge om, og den var fantastisk god!
Vi gikk også innom butikkene som var på Gardemoen før vi endelig satte oss inn i flyet på vei tilbake til Bergen.

Alt i alt var det kjempe koselig å få sett Oslo. Jeg har aldri vært der, og må si, byen er stooor! Den var kjempe fin og kanskje jeg faktisk kunne tenkt meg å engang bo der? Eller New York… vi får se.

Mandag var jeg på byen med Anniken og handlet inn veldig mye nye klær (elsker det!!), vi var på cafe opera og spiste og det var kjempe hyggelig å se henne igjen ! ❤
I dag lagde jeg min egen Mocca Frappuchino og den var kjempe god! *Stolt* ! Også bakte jeg og lillebror muffins. Nå skal jeg se enda en episode med «the Secret life of the American teenager», i morgen skal jeg være med Kristine M på byen og på søndag er det innflyttings fest hos Lina ❤ Jeg skal prøve å oppdatere med bilder og slikt, men lover ingen ting!

Mobil kvalitet får duge denne gangen

Sp; Har du hatt en fin sommer så langt ?
PS: 1 måned og en dag til jeg reiser ! Wohoo!

-Ajla R

3 thoughts on “Ambasaden

  1. Kaia, mye egentlig, for eksempel kokebok, t-skjorte, troll og litt sånn typisk norske ting 😉 jeg føler jeg ikke kan skrive alt jeg har fått her fordi vertsfamilien min har bloggadressen min og kan lett oversette ting 😉
    Men ja, gå inn på suvernirbutikker og lover deg at du finner mye kjekt du kan kjøpe til de 😉

Hva sier du ? :)

