Places to see, things to experience

For meg er det helt sykt å tenke på at jeg faktisk snart er 17 år gammel! Hvor ble tiden av? Jeg føler det som om det var i går at jeg sluttet i 10.klasse og skiltes med klassekameratene jeg hadde holdt med i 3 år. Det er som i går at jeg var på intervju med Explorius, nervøs og spent på en og samme tid. Så utrolig mye har skjedd de siste månedene siden juni 2011. Jeg har møtt mange fantastiske, nye mennesker, jeg har begynt på en ny skole, jeg har blitt ferdig med alle utvekslingpapirene og søknadene, jeg har til og med fått meg en vertsfamilie i Oklahoma. Om bare et par måneder drar jeg fra alt dette, alt jeg har jobbet hard for å oppnå må settes på pause for at jeg skal kunne reise over Atlanterhavet.

Ikke missforstå meg nå, jeg er ekstremt spent og gleder meg til å sette foten min på amerikansk jord for første gang, poenget mitt er at alt dette skjer såpass fort at jeg så vidt klarer å følge med. Dagene flyr forbi. Bare det hadde vært et par ekstra timer i døgnet, kanskje jeg hadde fått bedre tid på meg da?

Jeg har alltid ønsket å reise mye, jeg vil se alt ! Fra savannene i Sør-Afrika, til pyramidene i Egypt. Jeg vil late meg på strendene på Bahamas, Caribben og Bora Bora. Jeg vil dra på crazy shoppingturer i New York, London, Paris og Milano. Oppleve kunst og romantikk i Venezia, Roma og Athen. Sightseeing og spennende matretter i India, Kina, Japan og Italia. Feste og ha det kjekt med vennegjengen i Rio, Barcelona og Las Vegas. Men jeg vil også gjøre noe nyttig, etter at jeg er ferdig med studier tenker jeg å reise ned til Afrika for et halvt år, og jobbe med barn og unge der.

Det er så utrolig mye jeg vil gjøre, oppleve og se, jeg håper bare jeg har mer enn nokk tid !

-Ajla R.

Sp; Hva vil du gjøre/oppleve i fremtiden?

Sp; Hvilken top 3 byer/land har du mest lyst å besøke?

PS: Følg meg på instagram: ajlara (jeg follower tilbake)

6 thoughts on “Places to see, things to experience

  1. Sv: Jepp, ble med i gruppen på face i går 🙂

    Hvis jeg skulle valgt tre byer å besøke i løpet av mitt utvekslingsår ville jeg valgt New York, Las Vegas og Honolulu! Ikke at det er veldig sannsynlig, men er lov å drømme 🙂 Har jo resten av livet og på å utforske og reise!

Hva sier du ? :)

