Utvekslingstutfordring

Hvor skal du dra på utveksling?

Broken Arrow, Tulsa, Oklahoma, USA! ❤

Hvilken organisasjon reiser du med?

Jeg reiser med Explorius, og har ICES som underorganisasjon.
Og ja jeg er så langt ekstremt fornøyd med Explorius, men ICES jobber ekstremt treigt, føler dessuten ikke at de er så veldig seriøse.

Hvor kunne du aller helst tenke deg å ende opp?

Jeg hadde egentlig statsønske på Arizona, Nevada og California (i den rekkefølgen). Men fordi jeg fant familie selv, havnet jeg i Oklahoma hvor jeg er sykt fornøyd!En by må nermere 1 mill innbyggere, stat med mest indianere og tornadoer i hele USA, det sier ikke jeg nei takk til ! + deilig varmt vær store deler av året !

Har du fått familie eller gjort stats/regionsvalg


Jada, jeg har fått familie du! Som nevnt skal jeg boi Tulsa hos en fantastisk familie som består av Monika(mor), Mike(far) og Michaela(søster) + 3 hunder og 1 katt !

Skal du på forberedelsesleir?

Jada, skal tilbringe 3 fantastiske dager i NYC !

Hva gleder du deg mest til?

Det er nokk lettere å si hva jeg ikke gleder meg til, men for en kort oppsumering kan jeg vel si at jeg gleder meg til :

  • Møte familien
  • New York City!
  • Hawaii
  • Få venner som varer livet ut
  • Amerikanske fester (poolparty?)
  • Dallas og Oklahoma city besøk
  • Indianer reservat besøk
  • Tilbringe masse tid med vertssøster (endelig skal jeg få meg en lillesøster)

Hva gruer du deg mest til?


Egentlig gruer jeg meg bare til 2 ting; å si hade til familie og vennene mine (stå på flyplassen vil være den verste dagen ever!), også gruer jeg meg til alle «emotional breakdowns» jeg sikkert kommer til å gå gjennom de dagene jeg savner hjem igjen til Norge og alt det kjente og gode som jeg har her.

Kunne du tenke deg å prøve en ny sport?

Jeg skal på mange tryouts jeg vetu 🙂

Høst – Soft ball

Vinter – Basket ball

Vår – Tennis

Ellers melder jeg meg kanskje inn i Yearbook, Prom commity eller News Paper. Skolen min har også sånne egne tv-sendinger som spilles overalt i skolen hver morgen, så hadde vært litt moro å vært reporter.

Hva kommer du til å savne mest?

Foreldrene mine og lillebroren min Samir som bare er 4 år når jeg reiser ❤ Vennene mine selvfølgelig, masse masse masse! Og maten og snopet ! Også klærne! jeg har hørt en del om at ameikanske ungdom ikke kan kle seg!

Skal du på en arrangert tur med organisasjonen?

Jeg skal ta meg en tur til Hawaii med bl.a Yasmina, Kine, Sebastian og Stine ❤ Vi reiser da med Explore America rundt februar-mars måned. Ellers har jeg planer om å besøke venner i andre stater – kanskje Kine i Pennsylvania? 🙂

Nevn et par steder du kunne tenke deg å besøke i landet ditt?

Honolulu, Phoenix, Dallas, Oklahoma City, New York, Los Angeles, Seattle, Miami, Las Vegas, Orlando og Washington DC.


Tror du dette blir et bra år?

Ja selvfølgelig. Jeg har snakket en god del med familien og de virker helt fantastisk. Skolen er giga, men jeg kommer til å overleve. Byen er stor, altså mye shopping! Håper bare jeg får meg noen fantastisk gode venner der borte !

Sp; Tar du utvekslingsutfordringen (utvekslingsblogger)?

Sp; Hva ville du likt å besøke mens du besøkte USA?

-Ajla R.

One thought on “Utvekslingstutfordring

Hva sier du ? :)

