BANG BANG!

For dere som enda ikke har skjønt det, så skal jeg altså til Tulsa, Oklahoma neste år. I dag fant jeg ut noen sjokkerende nyheter som har skjedd i den vakre, ellers rolige (minus tornadoene) byen jeg skal tilbringe 10 måneder i. En (eller flere) idiot(er) i en hvit pick-up bil, kjørte rundt i et «colored» nabolag og skjøt ned mennesker med mør hudfarge.

Det er jo helt klart at det var en rasist som gjorde dette, det jeg lurer på er hvorfor? For det første, hva har de stakkars menneskene gjort mot ham? For det andre, hvis du missliker noe(n), er det ikke bedre å bare ignorere, i stede for å bli helt crazy killer? For det tredje, er vi ikke enda vokst oss så pass store til å skjønne at alle er like mye verdt? At alle har rett til et liv, og alle er nydelig og vakre på sin måte?

De har så langt pågrepet 2 menn som mistengt. Jeg håper nå alt ordner seg og at politiet fanger den «jævelen» som gjorde dette. Tankene mine går til de stakkers offrene og deres familie. Oklahoma er en av de statene som fortsatt driver med dødsstaff, noe som jeg er veldig i mot. Jeg håper denne mannen får livstid i fengsel heller enn å slippe unna med en liten tynn sprøyte i armen. Kanskje han lærer seg å angre?

Les hele saken >her<

Jeg ble spurt av en jente om jeg ikke egentlig er redd for å bo i denne byen etter dette, svaret mitt er nei. I USA, og da spesielt i sørstatene er pistoler nærmest «hellige», dessuten er Tulsa kåret til en av de tryggeste byene å bo i. Et slikt tilfelle har ikke skedd i Tulsa siden den gang da slavene kjempet for frihet og likestilling.

Sp; Hva synetes du om saken?

Sp; Hadde du vært redd for å bo i en slik by etter at noe sånt hadde skjedd?

-Ajla R.

3 thoughts on “BANG BANG!

  1. Det er så trist! Rett og slett bare trist.. 😦
    Forstår ikke hva som får mennesker til å gjøre slikt!!
    Du må i alle fall være forsiktig når du kommer bort dit, men det går nok fint! 🙂
    Jeg hadde nok blitt litt redd, man vet aldri hva man kommer opp i. Men slikt skjer jo over alt! Så man kan ikke gardere seg. Man må leve og håpe på det beste 😉

Hva sier du ? :)

