Earth

Jeg holder på å skrive en mappe oppgave (stor oppgave som teller mye på karakteren) om tigeren som et utrydningstruet dyr, og ja, jeg kan innrømme at jeg ble litt inspirert til å gjøre noe for å hjelpe til. Som dere som leser bloggen vet, støtter jeg Invisible Children og Kony2012 planen deres 100 %!

Dere vet også at jeg skal reise på utveksling til USA og da reiser jeg med organisasjonen Explorius. Det er flere grunner til at jeg valgte å reise med denne organisasjonen, der i blandt at jeg får dra gratis på New York City camp, men også fordi jeg da automatisk får en fadderelev fra Afrika i et år, hvor deler av de pengene jeg betalte til organisasjonen går til dette barnet. Explorius planter også ett tre for hver utvekslingsstudent som reiser med dem, for å «minke» utslippet i flyturen.

Jada, jeg er klar over at CO2 utslippet ikke blir mindre, men tanken er god, og det er jo bare positivt å plante flere trær, for som mange vet, tar trær og planter inn CO2 og skaper Oksygen.

Så, jah, dette var vel egentlig et veldig random innlegg, men det jeg vil få frem er at du også kan gjøre noe for  jordkloden vår. Om du kanskje ikke har penger å gi til organisasjoner, kan du heller fokusere mer på å huske å slå av lysene i rommene du ikke er i, du kan resirkulere og du kan velge å gå eller sykle heller en å kjøre å ta buss. Nå er min skole vei veldig lang, så jeg får ikke gjort noen av delene, men vertsmoren min sa det var mulig å gjøre der jeg skal bo neste år, og de sa de skulle se om de kunne få kjøpt en sykkel til meg 🙂 Gleder meg ja!

Sp; Hva gjør du for Jorden? Hva ønsker du å kunne gjøre?

-Ajla

3 thoughts on “Earth

  1. åh, det var ingen dumme tanker! så koselig med besøk fra Afrika etterhvert også^^
    //naw, takk søte deg!<3 den er vintage, så jeg er dessverre litt usikker…

Hva sier du ? :)

