Boarding school in England!

Gjennom meste parten av ungdomsskole-tiden min hadde jeg en veldig bestemt og klar plan for hvilken skole jeg skulle begynne på, på videregående. Jeg og en venninne hadde nemlig bestemt oss for at vi skulle på boarding school i England! Det var jo ikke snakk om en hvilken som helst boarding skole heller! Nei, vi skulle begynne på ACS Cobham, som er en privat internasjonal skole bare en halvtime utenfor London, England. Campus var kjempe fint, rommene var moderne og de hadde utrolig mange gøye «after school activities». Problemet var bare… for ETT år på denne skolen kostet det 300 000 kr! Og vi som hadde planer for 3 år, jah det ble vel 900 000 kr?!

Ikke det at det endret noe, vi skulle på den skolen! Vi søkte jobb og foreldrene våres var noen lunde med på ideen (sa de hvertfall). Desverre fikk vi ingen jobb, og etter hvert innså vi begge at vi heller ville gå på en vg skole i Bergen, og heller studere etter vgs eller i vg2.

Slik ble det, hun søkte seg inn på Tertnes videregående, og jeg søkte meg inn på Bergen Private Gymnas. Om mindre enn 6 måneder reiser jeg «abroad» til «the land of dreams» – USA. Kan ikke si jeg angrer! Hadde jeg endt opp i England hadde jeg aldri blitt kjent med de fantastiske menneskene jeg er blitt kjent med i dag, jeg hadde aldri gått på den skolen jeg går på og jeg hadde aldri fått opplevd såpass mye kjekt som jeg har.

For all del, det kan hende at jeg hadde hatt det sykt fantastisk i England også. Tingen er at jeg ikke angrer et sekund engang !

-Ajla

Sp; Hadde du likt å gått på denne skolen? Hva tenker du om å ta utdanning utenlands?

4 thoughts on “Boarding school in England!

  1. Hei, tenkte å skrive svar på spørsmålet ditt her, isteden for på min blogg så jeg vet du får svaret 🙂
    Så jeg bor i Oklahoma City, som er statshovedstaden. Siden du skal til Tulsa og siden jeg ikke har vært der så vet jeg ikke så mye om den byen, men kan skrive litt om Oklahoma City. Du må få med deg den byen, og ting du må se her er: Bricktown, national memorial(bomben i 1995), OU campus, kjøpesentrene hvis du er som meg og liker shopping, det er generelt det viktigste, hvis du vil kan du jo få med deg en kamp med NBA laget til Oklahoma er jo det også mulig i OKC. Andre steder jeg vil ambefale er Dallas, Dallas er fantastisk! Virkelig hvert å besøke den byen. Så Oklahoma er jo indianer og cowboy land, det er bare å være ærlig så her snakker vi skikkelig amerikansk country dialekt, i begynnelsen holdt jeg på å klikke, men nå er jeg så vandt til det at jeg ikke bryr meg. Min første high school dag var rar, alt var nytt, jeg kjente ingen utenom Anja(den tyske utvekslingstudenten) men kjente ikke henne egentlig heller, men var glad for å ha henne den dagen, så jeg slapp å være alene på lunsj. Håper du fikk litt svar om oklahoma, og hvis du lurer på noe er det bare å spør, jeg har jo bodd her i over 7 måneder så har litt peiling på staten. Vet ikke om vertsfamilien din er kristen, men vær litt foreberedt på at kristendommmen står veldig sterkt hos mange her i Oklahoma.

Hva sier du ? :)

