Make KONY famous!

KONY 2012 from INVISIBLE CHILDREN on Vimeo.

Who is Joseph Kony?

Joseph Kony is the world’s worst war criminal. In 1987 he took over leadership of an existing rebel group and renamed it the Lord’s Resistance Army (LRA).

The LRA has earned a reputation for its cruel and brutal tactics. When Joseph Kony found himself running out of fighters, he started abducting children to be soldiers in his army or “wives” for his officers. The LRA is encouraged to rape, mutilate, and kill civilians–often with blunt weapons.

The LRA is no longer active in northern Uganda (where it originated) but it continues its campaign of violence  in Democratic Republic of Congo, Central African Republic, and South Sudan. In its 26-year history, the LRA has abducted more than 30,000 children and displaced at least 2.1 million people.

Les mer

Utfordring til alle som leser innlegget! Ta deg tid til å se videoen! Den varer i 27 minutter, og er absolutt verdt å se! Jeg tror at vi kan gjøre en forskjell! Vi kan stoppe Kony, om vi bare bryr oss. Utfordringen er å se hele videoen og del den på facebook, twitter, blogg, tumblr og et hvilket som helst annet  nettmedia! Spre videoen, få flere folk med! Om om dere har muligheten, doner litt penger, eller kjøp «pakken», heng opp plakatene på skolen din, idretsklubben din, byen, senteret, over alt! (bare husk å be om tillatelse først!) Vi kan gjøre en forskjell, og det er på tide at vi gjør det også!

Lik også facebook siden for å vise din støtte! https://www.facebook.com/invisiblechildren 

Jeg har lenket ut videoen til en del blogger nå, jeg har lagt ut link både på facebook og på twitter, og jeg har skrevet flere meldinger privat til folk for å få dem til å se videoen. En del valgte å dele den videre, andre orket ikke engang å se den. 

 

Desverre vil nokk ikke engang halvparten av leserne her orke å se videoen, enda ferre vil velge å dele den med folk rundt seg. Hvorfor? Det er ikke så vanskelig å trykke på en share-knapp. Men men, det er ikke dette jeg vil fokusere på! Klarer jeg å få bare 1 person til å dele denne videoen videre, så føler jeg at jeg har bidrat litt. 

Sp; Trykker du på «share»-knappen?

-Ajla

6 thoughts on “Make KONY famous!

  1. Du sendte meg en link som egentlig er ganske morsomt for jeg drev og så den før jeg så komentaren! Det er helt sykt bra at du hjelper og sender dette videre!!! 😀

Hva sier du ? :)

