Alt for USA

Overskriften sier vel litt seg selv, jeg gjør alt for USA!

Jeg har en syk skrekk for sprøyter og hvis jeg ser en sprøyte løper jeg vekk så fort jeg bare kan, derfor lukker jeg alltid øynene eller ser vekk før helsesøster kommer med den ekle lille nålen sin.

For noen dager siden fant jeg ut at skolen min i USA, alstå Broken Arrow Senior High, ikke syntes det var nokk med BARE Hepatitt B, men at jeg også måtte ta Hepatitt A! Så da bar det til reisekontoret i Morvik, for å bestille time, og i dag bar det igjen opp til helsesøster for å få huden piercet gjennom med en skummel nål.

 

Jeg gråt ikke… før jeg kjente at nålen borret seg inn i huden min. Og FY som det svei! Men men, nå er første dosen over og jeg må vente et helt halv år til neste dose! HIMMEL!

Jeg har litt ondt i armen nå, men det går nokk snart over vil jeg tro. Ellers var jeg nettop på Kina- restaurant med noen venner fra klassen og det var koselig. Maten var helt himmelsk! YUMM

– Ajla R.

Sp; har du sprøyte skrekk?

Sp; Har du vært på kinesisk restaurant før? God mat, ikke sant?

4 thoughts on “Alt for USA

  1. Jeg har også sprøyteskrekk og synes det er helt grusomt å få den nålen borret igjennom huden, det er ekkelt vondt!:P MEN, de sisste gangene jeg har vert hos legen for å ta blodprøver har jeg brukt emla plaster som jeg har på i ca en time før legetimen starter! Da bedøver du huden rimelig godt og du kjenner ikke nålen i det heletatt! Skal du sprøyte inn noe så blir det jo litt annerledes, da du ikke får bedøvd så langt innover i armen, men det hjelper litt på da! åsså skal det visst gjøre mindre vondt vist de sprøyter det sakte inn! Da blir det ikke så stort press=) du får kjøpt både emla plaster og emla krem reseptfritt på apoteket!

  2. Du skriver inspirerende innlegg og har fine bilder ! Hele bloggen din er egentlig perfect match , men jeg er ikke stor fan av designet ! Liker mest lyse farger og ganske stille design. Vi er forskjellige med smak, men ellers er bloggen din praktfull ! :)))

Hva sier du ? :)

