Fått vertsfamilie!

I dag er det offisielt! Jeg har fått en vertsfamilie!

Familien jeg har fått består av far, Mike, mor, Monika og lillesøster Michaela (9 år). De bor i Broken Arrow, Tulsa, Oklahoma.

Jeg har snakket en del med de, og de virker kjemte koselige. Faren virker som en 100% all-amerikan dad. Slik jeg har oppfattet ham så langt , virker han morsom, litt sporty og veldig hyggelig. Monika (vertsmoren) en hun jeg har snakket aller mest med. Hun virker kjempe hyggelig og grei, og veldig lett å snakke med. I huset bor det også 3 hunder og en katt. Og jeg som elsker dyr, er kjempe fornøyd med dette!

Skolen jeg skal gå på heter Broken Arrow Senior High og ligger i nærheten av der jeg skal bo. Skolen er den største i Oklahoma, og den 5. største i USA! I år går det over 4600 elever på skolen! Der er minst 7 forskjellige bygninger med klasserom, kantine, skap, garderober og gymsal. Bak skolen ligger en gigantisk american-fotballbane, 8 tennisbaner, softballbane, baseballbane og mange andre, forskjellige sportsbaner og fasiliteter.

Her er deler av skolen! Og jeg gjentar, dette er bare DELER  av skolen! Jeg kommer til å måtte gå med kart og kompass på denne skolen altså! 

Skolen tilbyr en haug med forskjellige sporter, klubber og «after school» aktiviteter. Med tanke på at skolen er såpass stor, tror jeg ikke det blir så stress å finne bra fag heller, slik at året mitt i USA blir godkjent.

En kjent person som faktisk har gått på denne skolen er Kristin Cast, jenta som skrev «House of Nights» seriene. jeg har lest alle bøkene og mye av handlingen i de første bøkene skjer i nøyaktig denne byen, så det blir utrolig kjekt å bo et sted hvor jeg tidligere har lest om.

Byen Tulsa er ganske så stor, og der bor litt under 1 mill. mennesker i hele byen tilsammen! Dette er det samme som 1/4 av Norges befolkning ! Byen ser kjempe fin ut, og jeg har hørt at det er utrolig god shopping der også, så dette er jo bare positivt!

Ellers kommer jeg ikke på noe mer å si om verken familien eller byen, jeg gleder meg kjempe masse (noe dere sikkert kan forestile dere)!

Og til alle dere fremtidige utvekslingsstudenter, selvfølgelig kan dere håpe på å komme til NYC, California, Florida eller Arizona, men jeg kan love dere at dere nokk ikke kommer til å bli skuffet, selv om dere kommer til en liten by i Texas. Jeg tenkte lenge at jeg MÅTTE til Arizona, Nevada eller California, uansett hva! Men vet dere hva? Når jeg fikk vite om denne familien ble jeg overlykkelig, uansett sted ! Jeg leste meg opp på byen og stedet, og jeg ble bare mer og mer entusiastisk  over plaseringen min! Jeg kom, som håpet, på en stor typisk all-american high school, så dette gjorde alt bare mer spennende !

Wish me luck people ❤

Ajla R.

PS: er det noe du lurer på er det bare å spørre 😉

Sp; Har du fått vertsfamilie? Hvor da?

5 thoughts on “Fått vertsfamilie!

  1. Åh, fy søren!! ABSOLUTT IKKE misunnelig i det hele tatt, Ajla! Du er såå heldig! Så koselig at du allerede har pratet så mye med familien din også! Du kommer nok til å få et utrolig flott år 🙂 Gleder meg til å følge deg videre.
    PS: Vet du når skolestart er?

Hva sier du ? :)

