Stipend

Nå har jeg akkurat send mail til Lånekassen for å spørre litt om hvordan det funker med stipend.

Damen som jobbet på Explorius sa at en pleier å få mer i stipend når en velger «Select High School» fordi dette programmet er mye dyrere. Sånn at det skal gå ann å få opptil 85% dekket av Lånekassen… Dette har jeg altså spurt om!

Jeg har også spurt om når det er lurt å søke på stipend, før eller etter en takker ja til plassen på organisasjonen. Så jeg håper på svar snart, så skal jeg også dele svarene jeg får med dere. For jeg tenker at det sikkert er noen som lurer på akkurat det samme!

I dag snakket jeg også med nestrådgiveren på skolen om hva jeg må gjøre for å kunne komme tilbake i Vg3 på BPG (Bergen Private Gymnas). Hun visste ikke så alt for mye, men hun sa at så lenge jeg hadde matte (Algebra 2 er ganske vanlig), engelsk (som jeg selvfølgelig har siden jeg reiser til USA), og 2 programfag som jeg kan bygge videre på når jeg kommer tilbake 3 året. Altså hvis jeg velger realfag, må jeg velge f.eks. Kjemi og Biologi så jeg kan fortsette med dette i Norge også. Hvis jeg velger Språk, Samfunnsfag og Økonomi, må jeg ha for eksempel markedsføring eller sosialøkonomi.

BPG har aldri opplevd at elever måtte gå om igjen etter et utvekslingsprogram, så dette tror jeg at skal gå fint 🙂

Sp; Skal du på utveksling? Eller har du vært?

Sp; Har du fått plass?/hvilken organisasjon?/Har du søkt stipend?

 

– Ajla R.

3 thoughts on “Stipend

Hva sier du ? :)

